CARACTERISTIQUES DE LA PEDAGOGIA DE FREINET.
Renovadora, activa, popular, natural, oberta, cooperativista, metodològica, anticapitalista.
Es centra en: la renovació de l'ambient escolar, i en les funcions dels mestres. Objectiu: que els nens aprenguin fent i facin pensant. L'escola que propugna
Freinet és:
1. Una escola per al poble, per a la classe treballadora.
2. Escola amb interessos populars, amb una democràcia interna i una cultura democràtica i participativa.
3. Sense imposicions externes.
4. Sense domesticació de l'escola capitalista.
5. Sense notes d'obediència.
La "missió principal" de l'escola popular; era ajudar a les potencialitats de cada individu. Freinet pretén que l'escola sigui viva, una continuació de la vida del poble, i del mitjà amb els seus problemes i realitats. Planteja un Procés Educatiu centrat en:
1. Una escola per al poble, per a la classe treballadora.
2. Escola amb interessos populars, amb una democràcia interna i una cultura democràtica i participativa.
3. Sense imposicions externes.
4. Sense domesticació de l'escola capitalista.
5. Sense notes d'obediència.
La "missió principal" de l'escola popular; era ajudar a les potencialitats de cada individu. Freinet pretén que l'escola sigui viva, una continuació de la vida del poble, i del mitjà amb els seus problemes i realitats. Planteja un Procés Educatiu centrat en:
- El nen: "tota pedagogia que no parteix de l'educant és un fracàs, per a ell i per a les seves necessitats i les seves aplicacions mes intimes".
- La labor del professor: "posar a la seva disposició les tècniques més apropiades i els instruments adequats a aquestes tècniques".
- Freinet a l'educació per a l'acció la crida educació amb el treball, un dels principis bàsics de la pedagogia freinetista.
- Per *Freinet el coneixement és: l'acció, l'experiència, l'exercici; la base de la nova pedagogia ha de ser crear l'atmosfera de treball adequada perquè el nen pugui desenvolupar activitats productives i formatives. L'educació pel treball ha de tractar-se d'una educació-jugo, que estigui a l'altura de les necessitats i interessos del nen, si el treball-jugo no pot realitzar-se ha de ser substituït pel joc-treballo. El procés d'aprenentatge es basa en la: observació, experimentació, acció i no en la raó com ho fa la pedagogia tradicional. El paper del mestre és *antiautoritario, col·laborant amb l'alumne en la cerca del coneixement.
No hay comentarios:
Publicar un comentario