La diversitat ho és des de múltiples punts de vista: geogràfic, social, cultural, econòmic, però també per causes familiars, per maneres de ser individuals, ritmes i estils d'aprenentatge, procediments de construcció del propi pensament, i així mateix per les motivacions o la relació que cada nen i nena té envers l'aprenentatge i l'escola en general.
Respectar les diferències i no convertir-les en desigualtats ha d'ésser el propòsit de l'escola, que ha de prendre-les en consideració, i si bé no pot pretendre resoldre problemes de diferències que tenen la seva arrel en les desigualtats de la societat, sí que ha de proposar-se que aquestes desigualtats no siguin un obstacle per al compliment de la seva funció educativa. Cal remarcar que el respecte a les diferències, tot i l'existència de desigualtats, és una font d'enriquiment.
L'escola ha d'ésser integradora i ha de tenir com a finalitat proporcionar una formació comuna a tots els alumnes que afavoreixi la igualtat d'oportunitats.
Parlar de diversitat a l'escola implica constatar que els nens i les nenes que s'hi agrupen
presenten la mateixa diversitat que trobem a la societat. Els alumnes són diferents entre ells i
aquest ha d'ésser el punt de partida de tota acció educativa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario