A l'educació inclusiva es porta a la pràctica en la institució escolar i, és el docent el que dia a dia, al costat del grup d'alumnes, la construeix. És intenció d'aquesta proposta indagar sobre la incidència de la formació dels docents en la concreció d'una escola inclusiva. Així mateix s'analitza el *desfasaje que s'adverteix entre les idees, les pràctiques i la responsabilitat, de cadascun dels actors de l'acte educatiu.
El fet de poder valorar les diferents possibilitats, de tots i cadascun dels alumnes, com a promotores d'instàncies d'aprenentatges, pot fer-nos pensar en una escola que treballi per a la igualtat de possibilitats dels alumnes amb i sense discapacitat en considerar-los com a subjectes de dret.
Des de la formació del rol docent cal tenir en compte els estils d'aprenentatges dels docents el seu estil d'ensenyament i la interrelació de tots dos a l'hora d'actuar el rol doncs, creiem, seran aquests els que contribuiran a la percepció d'una millor qualitat de vida dels alumnes i a promoure processos d'integració pedagògica i social.
No hay comentarios:
Publicar un comentario